Menu strony

Rok szkolny 2016/2017

Nasza szkoła

Projekty i programy

Dokumenty

Dla rodziców

Rzecznik praw dziecka

Współpraca

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kategorie artykułów

Licznik odwiedzin

Odsłon : 1525283
IV Konferencja Rad Rodziców w,,Dwójce" PDF Drukuj

 

 

Konferencje Rad Rodziców na stałe wpisały się w tradycję szkolną. W tym roku po raz czwarty odbyło się spotkanie przedstawicieli klas, wychowawców oraz zaproszonych gości na warsztatach związanych z tematyką pedagogiczną, która jest najbliższa sercom rodziców i nauczycieli. W październikowe popołudnie trójki klasowe rodziców pracowały w wyznaczonych grupach nad tematem: Szkoła i dom. Różne realia, wspólne cele. Zebrani zastanawiali się, jakie rozwiązania i działania obrać, aby dziecko mogło żyć w zintegrowanych, a nie w dwóch odrębnych systemach (Wojciech Eichelberger).

 

 

W pierwszej części spotkania zadawano sobie pytania o zakres obowiązków i swobód, jakie przyznają dzieciom osoby dorosłe, o zasady, które obowiązują młodych ludzi w domu i szkole oraz o to, na ile sięga opieka rodzicielska i jakie są jej konsekwencje. Pracę grup kierunkowały pytania pomocnicze: Jakie mamy cele w naszych działaniach wychowawczych i do czego wychowujemy dzieci? Czemu służy współpraca rodziców i nauczycieli? Jak wpływa ona na ich wzajemne relacje? Jakie korzyści nabędą z tego tytułu dzieci?

Członkowie grup dzielnie radzili sobie z wypracowywaniem wniosków. Żywo dyskutowali w zespołach i zapisywali swoje propozycje na kolorowych kartkach papieru. Często ich pracy towarzyszyła metoda ,,burzy mózgów?. Niemałą pomoc okazali wychowawcy, którzy podpowiadali,, szkolne rozwiązania?, korzystając ze swego często wieloletniego pedagogicznego doświadczenia.

 

Drugą część spotkania stanowiło podsumowanie działań, podzielenie się wnioskami z członkami innych grup. Ustalono, że ze współpracy dwóch środowisk- domu rodzinnego i szkoły mogą wypłynąć tylko same korzyści, które zostały spisane w formie punktów:

Korzyści ze współpracy:

 

  • Wzajemne wspieranie się i łączenie wysiłków wychowawczych i dydaktycznych w sytuacjach, w których dzieci tego potrzebują.
  • Stała wymiana opinii i spostrzeżeń, np. w sprawie rozwoju fizycznego, psychicznego oraz wyników nauczania
  • Wzajemne wspieranie się i łączenie wysiłków wychowawczych i dydaktycznych w sytuacjach, w których dzieci tego potrzebują.
  • Stała wymiana opinii i spostrzeżeń, np. w sprawie rozwoju fizycznego, psychicznego oraz wyników nauczania
  • Sugerowanie rodzicom określonych form oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych, za pomocą, których mogliby pomóc swoim dzieciom w nauce i zachowaniu.
  • Ułatwienie nauczycielom zrozumienia relacji rodzinnych ucznia oraz ich wpływu na funkcjonowanie dziecka w szkole.

Wypracowane przez siebie wnioski rodzice przedstawią zapewne w klasach na zbliżających się zebraniach. Każdy z nich zabrał bowiem ze sobą materiały pokonferencyjne.

 

Podczas spotkania rodzice, nauczyciele i goście też mogli przeglądnąć wydawnictwa pedagogiczne i poradniki związane z wychowywaniem dzieci, które od lat zakupuje szkolna biblioteka oraz skorzystać z materiałów dotyczących dysleksji, nadpobudliwości czy rozwoju dzieci w różnym wieku.

W dobry nastrój wprowadziło zebranych przedstawienie pt: ,, E?dukacie?, które przygotowało koło teatralne działające przy szkole oraz przerwa kawowa finansowana z funduszy Rady Rodziców.

Organizatorzy z niecierpliwością czekają na nowy rok szkolny i kolejną, tym razem V edycję Konferencji Rad Rodziców. Zapewne i w przyszłym roku okaże się ona ciekawym spotkaniem, które przyniesie rodzicom, szkole, a przede wszystkim dzieciom same korzyści, bo idąc za Wojciechem Eichelbergerem Bliska współpraca rodziców nauczycielami jest konieczna po to, żeby dziecko mogło żyć w zintegrowanych, a nie w dwóch odrębnych systemach...